ترفند و آموزش

چگونه یک وکیل خانواده می تواند به عنوان یک وکیل کیفری و حقوقی نیز اقدام نماید؟

وکیل خانواده شخصی است که معمولا در حوزه دعاوی خانوادگی مثل طلاق و یا موارد دیگر از قبیل حضانت بچه فعالیت دارد. معمولا یک وکیل خانواده تلاش می کند تا به بهترین شکل موکل خود را در یک پرونده قضایی خانوادگی به پیروزی برساند. صداقت را نیز باید در تمامی دوره حل پرونده رعایت کند. با این حال در این مقاله ما قصد داریم به این موضوع بپردازیم که آیا وکیل خانواده می تواند به عنوان یک وکیل کیفری و حقوقی نیز اقدام نماید. پس در ادامه همراه ما باشید تا در این خصوص نکاتی را خدمت شما عزیزان مطرح سازیم.

بررسی گرفتن وکیل خانواده به عنوان یک وکیل کیفری و حقوقی

همان طور که در قسمت مقدمه این مقاله به آن اشاره داشتیم، باید دوباره بگوییم که وکیل خانواده معمولا کارش در ارتباط با موارد مربوط به مشکلات خانوادگی است و کارهای کیفری و حقوقی جدا از پرونده های مربوط به دعواهای خانوادگی خواهد بود و شما نیز باید آن را در نظر بگیرید.

نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که وکیل خانواده باید دارای برخی ویژگی ها باشد تا بتواند به عنوان وکیل کیفری و حقوقی فعالیت کند که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم داشت.

بررسی ویژگی های وکیل خانواده برای وکیل کیفری و حقوقی

وکیل خانواده باید ویژگی خاصی داشته باشد تا بتوانیم از او برای انجام پرونده های کیفری و حقوقی کمک بگیریم که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم داشت:

  • تحصیلات اولین مورد است. وکیل خانواده چون در رشته حقوق تحصیل کرده جای نگرانی برای تخصص دوباره او در خصوص پرونده های کیفری وجود ندارد.
  • داشتن تخصص بسیار مهم است و در این خصوص وکیل مرتبط می تواند در حوزه تحصیلاتیش اطلاعات مربوطه را بالا ببرد تا بتواند به عنوان یک وکیل کیفری و حقوقی نیز اقدام نماید.
  • داشتن مجوز برای فعالیت تخصصی در زمینه کیفری و حقوقی بسیار با اهمیت است. برخی افراد با شرکت در آزمون ها و بعضی دوره های تخصصی ارائه شده توسط کانون وکلاء بعد از قبولی وکالت معمولا می توانند به مجوز مربوط به انجام وظایف وکیل کیفری و حقوقی دست یابند و ما نیز می توانیم به این امر به عنوان یک نکته مثبت بنگریم.
  • معمولا اگر وکیل خانواده تجربه کار به عنوان وکیل کیفری و حقوقی را داشته باشد می تواند برای آن اقدام کند و پرونده های مختلفی را نیز برعهده بگیرد.
  • دو زمینه خانواده و موارد مربوط به کیفری و حقوقی به طور کلی متفاوت هستند ولی هدف هردوی آنها کمک به موکلین برای احقاق حق است. معمولا قوانین کیفری و حقوقی نسبت به قوانین خانواده دارای تبصره های بسیار متفاوتی است. حال وکیل مربوطه باید با توانایی بیشتر در این خصوص فعالیت کند تا بتواند به عنوان یک وکیل خانواده در زمینه های وکالت کیفری و حقوقی نیز اقدام نماید و شما نیز باید به آن توجه داشته باشید چون از اهمیت بسیار بالایی نیز برخوردار است و توجه به آن نیز خالی از لطف نخواهد بود.
مطلب پیشنهادی برای شما:   سرمایه گذاری در گرجستان و خرید ملک در گرجستان

یک وکیل کیفری و حقوقی چه وکیلی است؟

وکیل کیفری و حقوقی باید دارای توانایی هایی باشد که به برخی موارد در قسمت قبل اشاره داشتیم ولی یک سری موارد هست که در ادامه باید به آن ها اشاره کنیم:

  1. وکیل کیفری و حقوقی باید توانایی ارائه مشاوره های حقوقی مختلف را داشته باشد و در زمینه مسائل کیفری نیز تجربه بسیار بالایی داشته باشد.
  2. وکیل مربوطه باید بتواند از موکل خودش در دادگاه دفاع کند. این کار معمولا از هر کسی بر نمی آید ولی اگر یک وکیل خانواده به عنوان یک وکیل کیفری و حقوقی نیز اقدام نماید، علاوه بر مواد گفته شده، باید این مورد را به شیوه ای بهتر نسبت به مسائل خانوادگی نیز در خودش تقویت سازد.
  3. بررسی موارد مدنی نیز به وکیل کیفری و حقوقی مربوط می شود. معمولا در حوزه تقسیم اموال مسائل حقوقی اهمیت بسیار زیادی خواهند داشت. این مسائل باید به خوبی توسط وکیل حقوقی بررسی شوند تا موکل به هیچ عنوان به مشکلی در زمینه های حقوقی برخورد نداشته باشد. توجه به این نکته جزء اساسی ترین مواردی است که می توانیم به آن مراجعه نماییم و باید به این امر نیز توجه داشته باشیم .
  4. خانواده و مسائل کیفری و حقوقی دو مورد جدا از هم هستند. در صورتی که شما یک وکیل خانواده هستید، بر اساس مواردی که در این مقاله گفته شده می توانید در حوزه وکیل کیفری و حقوقی نیز به طور کامل اقدام کنید.

آیا اقدام وکیل خانواده به عنوان وکیل کیفری و حقوقی کار طاقت فرسایی است؟

مطلب پیشنهادی برای شما:   بررسی شرایط بیمه تکمیلی انفرادی

این مورد بستگی به وکیل و تجربه او دارد. معمولا گذراندن مراحل مربوط به وکالت حوزه کیفری و حقوقی کار زیادی را می طلبد. وکیل خانواده که به عنوان یک وکیل کیفری و حقوقی می خواهد فعالیت کند، باید بداند که وارد زمینه بسیار جدیدی در حوره وکالت شده است. این زمینه ها در واقع پایه اصلی و مربوط به زمانی هستند که فرد مربوطه وارد دانشکده حقوق شده و تمامی جزییات مربوطه را خوانده است.

حال گذراندن آزمون های مرتبط وکالت و اخذ مجوز فعالیت تخصصی از سازمان های مربوطه به راحتی می تواند به فرد کمک کند تا اگر وکیل خانواده است در زمینه و کیل کیفری و حقوقی نیز بتواند اقدامات لازم را انجام دهد تا پرونده های بسیار زیادی را داشته باشد.

تسلط بر قوانین کیفری و حقوقی و جزییات مربوط به آن از اصول اولیه ای است که یک وکیل خانواده باید بداند تا بتواند به عنوان یک وکیل کیفری و حقوقی در زمینه های مختلف نیز فعالیت داشته باشد.

 

جمع بندی

در این مقاله ما به بررسی موضوعی با این عنوان پرداختیم که چگونه یک وکیل خانواده می تواند به عنوان یک وکیل کیفری و حقوقی نیز اقدام نماید. جزییات اصلی در این مقاله بررسی گردید ولی نکته مهم گذراندن مراحل قانونی برای اقدام در زمینه تبدیل شدن به یک وکیل کیفری و حقوقی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و باید آن را در نظر داشته باشید.

به مراتب حق الوکاله وکیل در پرونده کیفری و حقوقی نسبت به پرونده های خانواده می تواند بسته به مورد کمتر یا زیادتر هم باشد. برهمین اصل می توانیم یک وکیل خانواده را که مراحل اصولی ذکر شده در این مقاله را طی کرده، به عنوان یک وکیل کیفری و حقوقی در نظر بگیریم.

منبع سایت مرجع حقوقی وکیل اصفهان :isfahanattorney

گرد آوری : علیرضا شیشه گر وکیل پایه یک دادگستری اصفهان

 

https://www.isfahanattorney.ir/i-19732/%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%DB%8C%DA%A9-%D9%88%DA%A9%DB%8C%D9%84-%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D9%85%DB%8C-%D8%AA%D9%88%D8%A7%D9%86%D8%AF-%D8%A8%D9%87-%D8%B9%D9%86%D9%88%D8%A7%D9%86-%DB%8C%DA%A9-%D9%88%DA%A9%DB%8C%D9%84-%DA%A9%DB%8C%D9%81%D8%B1%DB%8C-%D9%88-%D8%AD%D9%82%D9%88%D9%82%DB%8C-%D9%86%DB%8C%D8%B2-%D8%A7%D9%82%D8%AF%D8%A7%D9%85-%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%AF%D8%9F